حفاظت از محیط زیست در اولویت برنامه های کانون فاطمه های دهکهان 

حفاظت از محیط زیست در اولویت برنامه های کانون فاطمه های دهکهان 

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
فرزاد میرشکاری گفت: کانون فاطمه های دهکهان اجرای طرح «نه به کیسه های پلاستیکی» را به منظور حفاظت از محیط زیست در اولویت برنامه های خود قرار داد.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان از بدو تاسیس تاکنون علاوه بر فعالیت های جدی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در زمینه های مختلفی نظیر حفاظت از محیط زیست نیز فعالیت کرده است و اکنون نیز برای نخستین بار طرح «نه به کیسه های پلاستیکی» را در اولویت فعالیت های کانون قرار داد.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها کیسه های پلاستکی را خطری برای محیط زیست برشمرد و افزود: از آنجایی که کیسه های پلاستیکی تجزیه ناپذیر هستند بنابراین خطر جدی برای محیط زیست به شمار می روند، در همین راستا اعضای کانون فاطمه ها به یکدیگر قول دادند که کیسه های پلاستکی را کنار گذاشته و به جای آنها در کارهای روزانه خود از کیسه های پارچه ای و حصیری استفاده کنند و با به کار بردن زباله های پلاستکی هرگز طبیعت زیبای دهکهان را تهدید نکنند.

وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح، بیان کرد: طرح «نه به کیسه های پلاستیکی» در واقع طرحی برای دوستداران محیط زیست است که با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست شروع شد و در این طرح بچه ها با حفظ و زیبا نگه داشتن طبیعت، نسل های آینده را نیز از خطرات استفاده از مواد پلاستیکی آگاه می کنند.

میرشکاری از توزیع ۵۰ کیسه پارچه در بین اعضای کانون فاطمه ها خبر داد و ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری فاطمه ها قصد دارد در هر فصل ۵۰ عدد از این کیسه ها را در اختیار اعضا قرار دهد.

مدیر کانون فاطمه های دهکهان به نحوه تهیه کیسه های پارچه ای اشاره کرد و افزود: این کیسه ها را از کمپین بدون پلاستیک که زیر نظر خیریه ماهتاب گستر در شهر کهنوج قرار دارد، خریداری کردیم و به ازای هر کیسه مبلغ ۲ هزار تومان پرداخت شد.

پایان پیام/ 586